среда, 18. новембар 2015.

Na današnji dan otišao je u istoriju NAJVEĆI JUGOSLOVEN svih vremena! A nije TITO

Na današnji dan 1985. godine prestao je da se u kragujevačkoj fabrici automobila Zastava proizvodi model “ZASTAVA 750″, odnosno u narodu poznatiji kao “fića“.



Čuveni “fića” je automobil koji se najdruže proizvodio u JugoslavijiSa fabričke trake u Kragujevcu izašlo je tačno 923.487 primeraka ovog automobila, koji se proizvodio 30 godina (1955-1985).
Statistika kaže da je sedamdesetih godina prošlog veka na jugoslovenskim ulicama “fića” bio najbrojniji auto.

“Fića” je sve do 1975. bio glavno vozilo Saobraćajne policije, a koristile su ga i druge službe tadašnjeg MUP-a. Sve do kraja sedamdesetih samo se na “fići” polagao vozački ispit. 

Ovaj automobil nije bio hit automobil samo u SFRJ, već i u celom svetu. Zvanična statistika italijanskog proizvođača kaže da je na planeti voženo skoro pet miliona “fića” (4.921.626).

“Fiću” je osmislio i konstruisao italijanski inženjer Dante Đakoza. Prvi modeli “fiat 600″ i “fiat 700″ trebali su da zamene tadašnji “topolino” (fiat 500), a ubrzo je na tržište izbačen i “fiat 750″ koji je bio najpopularniji.
“Fića” je u skladu sa svojom popularnošću često bio i tema domaćih filmova, a najpoznatiji je “Nacionalna klasa” sa Draganom Nikolićem, Bogdanom Diklićem i Borom Todorovićem.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.