PropellerAds

недеља, 11. децембар 2016.

PEVALA JE TITU I GADAFIJU: Esma je bila SVETSKA ZVEZDA, ali uvek se vraćala u Skopje


Malo ko je doživeo da proslavi više od pet decenija uspešne pevačke karijere i peva pred velikim državnicima kao što su bili Tito, Gadafi, Hruščov, Sadam Husein, Indira Gandi…

Svetski poznatu pevačicu Esmu Redžepovu su svi obožavali. Imala je veliko srce, bila je svetski poznata, pevala poznatim državnicima, a njen put do uspeha bio je ispunjen usponima i padovima
Esma je preminula jutros nakon kraće i teške bolesti, a iza sebe ima 50 godina uspešnu muzičku karijeru. Malo ko je doživeo da proslavi više od pet decenija uspešne pevačke karijere i peva pred velikim državnicima kao što su bili Tito, Gadafi, Hruščov, Sadam Husein, Indira Gandi…

Obišla je četiri kontinenta – i to nekoliko puta, a njeni koncerti su uvek bili dupke puni. Mogla je da živi u bilo kojoj svetskoj prestonici, ali se uvek vraćala kući, u njeno rodno Skoplje.

"Sa Titom sam često bila na njegovom brodu, išla na sva njegova mesta gde je boravio po bivšoj Jugoslaviji. I uvek kad je nekog dočekivao, oni me pronađu, gde god da se u tom trenutku nalazim. Sećam se, imala sam u Cazinu u Bosni neki koncert, oni su došli, uzeli me i odneli u Dubrovnik", pričala je Esma pre nekoliko godina. Redžepova nije krila da je obožavala Tita.

"Pazite, ja sam obožavala Tita. Obožavala sam njegovu politiku. Kad smo pevali napolju, znali su odakle smo kad kažemo njegovo ime. Sazrevala sam u to vreme i ne mogu da kažem da mi je bilo loše. Znate kako, pevala sam na Prvoj konferenciji nesvrstanih ovde u Beogradu. Ja i hor "Branko Krsmanović". Posle toga je Inidira Gandi rekla da želi da poseti Esmu Redžepovu, pa je nastao opšti haos. Bio je veliki problem kako da joj to organizuju jer je mimo protokola, pa su između ostalog ponovo popločavali ulicu u kojoj sam živela, iako je bila popločana. To su ipak mnogo lepe i bitne stvari koje sam doživela i to je bila jedna čast.
Esma je održala više od 22.000 koncerata, a jedna trećina ih je bila u dobrotvorne svrhe. Sa ansamblom “Teodosijevski” je snimila 108 singl ploča, 20 long – plej ploča, 32 audio kasete, 15 kompakt diskova, šest video kaseta i bezbroj radio i televizijskih emisija. Pojavila se i u šest dokumentarnih filmova.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.