PropellerAds

понедељак, 27. новембар 2017.

DAN REPUBLIKE: Šta kažu naši uticajni ljudi o proslavi 29.novembra

Šta je ostalo od nekadašnjeg velikog Jugoslovenskog praznika? 
Ko ga još slavi? 
Kome se on zadržao u sećanju i koji su narodi ti koji ga ponajviše pamte?



MATIJA BEĆKOVIĆ, akademik: POTOP U JAJCU
- TOG dana 1939. sam rođen. To je dan Svetog apostola i jevanđeliste Mateja, po kome sam dobio ime, a koji je potopljen vodopadom u Jajcima jedva izronio iz svega toga. Sada se čini da je Srbija rođena u inostranstvu.

MILORAD KRIVOKAPIĆ, sportista: SEĆANjA NE BLEDE
- SEĆANjE na 29. novembar me uvek podseti na to koliko smo kao deca tada uživali. To je bio veliki praznik, a mi smo imali odmor. Jedva smo čekali kada će doći taj dan, jer se tada puno jelo. Bio je svinjokolj, pa nam je kuća uvek bila puna. Datum 29. novembar je moje slatko sećanje na detinjstvo.

NIKOLA KUSOVAC, kustos: SPOZNAO VREDNOST
- TADA mi taj dan nije mnogo značio. Nisam ga negirao, ali ni slavio. Danas, pak, imam više sentimenta prema tom datumu. Nemam više tih rezervi koje sam onda imao i prepoznajem vrednosti koje smo onda slavili.

DEJAN SAVIĆ, dirigent: SAČUVATI USPOMENE
- Praznik 29. novembar me podseća na veliku zemlju u kojoj sam rođen. Šaroliku, sa puno mogućnosti i elana u to doba. Ne smatram sebe jugonostalgičarem i trudim se da budem realan. Ipak, uviđam da je vreme da upremo i vratimo neke vrednosti iz tog doba.

1 коментар:

  1. Šta je ostalo od nekadašnjeg velikog Jugoslovenskog praznika?
    Ko ga još slavi?
    Kome se on zadržao u sećanju i koji su narodi ti koji ga ponajviše pamte?

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.