PropellerAds

недеља, 9. април 2017.

SUBOTNJE BESJEDE: Bijelo Dugme - Koncert u Skopju

Prišla mi je jedna jako pijana djevojka i obratila na engleskom jeziku i kad me je upitala da li znam pjesmu “Rokamandoljina”, skroz sam se zbunio….Odgovorio sam joj da tu stvar, naravno, znam te joj odgovorio da je to prva rok pjesma ikad ispjevana na Albanskom jeziku….Potom mi je ta mlada žena rekla:

“I am from Kosovo, but I’m living in London last 15 years, and I love Yugoslavia….!!!!!!”





Danas sam nakon pet ili šest godina opet bio na koncertu. Zahvaljujući prijatelju koji je želio ostati anoniman, ali ko ga jebe, ipak ću ga imenovat - Slavco de Bajo ... dobio sam kartu za “Fan pit” približio se šanku,zauzeo busiju i čekao da počne svirka.



Očekivao sam Bregovićevo sranje sa trubačima,ali sam doživio veliko iznenađenje i dobio pravi rok koncert.
OK..u redu i trubači su bili tu,ali na bini je bilo 27 (slovima dvadesetisedam) muzičara,osam muških i dva ženska bek vokala, plus njih trojica.
Brega se stvarno, ali stvarno potrudio... Alen briljirao sa svojim glasom, ozvučenje bilo odlično, a sala prepuna…Po mojoj procjeni blizu deset hiljada ljudi !


Nakon sat i po’ rokanja je na binu izašao Tifa….i tada je cijela sala umukla….



Deset hiljada ljudi ćuti….deset,jebenih hiljada ljudi,u gotovo sablasnoj tišini….

Držao je štap u ruci i bio potpomognut sa jednim čovjekom…jer…jer…


...Jer on više ne može hodati sam….Po Skopju se već odavno čuju glasine da je obolio od neke teške bolesti…navodno multiplex skleroze….i zatim pustio svoju glaščinu i svi su poludjeli…



Skoro tri sata onog Bijelog dugmeta koje pamtim….

Ali ja kao bolesni Jugonostalgičar sam se najviše obradovao kad sam vidio onu zastavu ! Jugoslovensku trobojku sa zvijezdom petokrakom i kad sam u grudima duboko osjetio da nisam sam….da poslije svih ovih groznih godina vise, stavrno,nisam sam i da za tom velikom zemljom ne tugujem samo ja….


“Jugoslavijo na noge,pjevaj nek’ te čuju…”


Ili 


“Baš me briga gdje si otišla,ravna ti je Jugoslavija….”



...se orilo iz hiljada grla te me je natjeralo da popijem i Savu i Dunav (kako bi rekao,veliki,Nikola Kojo)…

A onda mi je, na samom kraju,prišla jedna jako pijana djevojka i obratila na Engleskom jeziku….Prvo sam pomislio da me neka pijana krava zajebava…No,kad me je upitala da li znam pjesmu “Rokamandoljina”, skroz sam se zbunio….Odgovorio sam joj da tu stvar, naravno, znam te joj na tom istom jeziku rekao da je to prva rok pjesma ikad ispjevana na Albanskom jeziku….Potom mi je ta mlada žena rekla:


“I am from Kosovo, but I’m living in London last 15 years, and I love Yugoslavia….!!!!!!”



A u pičku materinu..ma ne,aj’ u tri pizde materine….Izgrlili smo se kao rod najrođeniji,slikalli se…I selfije i sve ono što slijedi u takvim momnetima….


Tri su puta izlazili na BIS….da bi na kraju ostali samo njih trojica….Brega,Alen i Tifa te otpjevali “Ima neka tajna veza” i “Ružica si bila”….a sala je bukvalno gorilla….


Ne sjećam se kada sam u sebi osjetio toliku količinu adrenalina,kad sam bio toliko sretan i kad sam toliko bio potpun….



Mislio sam otići kući spavati,ali ne mogu,brate…nemogu….
Dopijam se kući i na you tube-u slušam Dugme….pune su mi oči suza i zbog strašne svirke i zbog “Kosovke djevojke” i zbog toga jer iz ove kože ne mogu….
Pa…
“Danas otvaram oči nakon svih ovih godina….”
Neizmjerno H V A L A Goranu,Alenu, Mladenu i svim onima kojima su mi ovaj dan učinili nezaboravnim….
Uh….ne znam hoću li uopšte moći zaspati noćas…..


P.S.
Slike slijede kad se sutra otrijeznim.....ako se uopšte od ovoga čovjek može otrijezniti.....


VIDEO:

https://www.facebook.com/rbuksic/videos/10209317422592701/?permPage=1



Pise: Ratko Bukšić
08.04 2017. Skopje

 Ratko Bukšić je rođen 26. februara 1967. godine u Skopju. Odrastao u Bihaću,
danas zivi na relaciji Bosna-Makedonija-Grčka. Pravi Jugosloven, od glave do pete, ima predivan dar i talenat za pisanje, pa nije ni čudo što ljudi toliko vole da ga čitaju.

1 коментар:

  1. Ratko Bukšić je rođen 26. februara 1967. godine u Skopju. Odrastao u Bihaću,
    danas zivi na relaciji Bosna-Makedonija-Grčka. Pravi Jugosloven, od glave do pete, ima predivan dar i talenat za pisanje, pa nije ni čudo što ljudi toliko vole da ga čitaju.

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.