PropellerAds

уторак, 4. јул 2017.

ALEKSA ĐILAS: "Iako Jugoslavija jeste prošlost, Jugoslovenstvo nije!"

Moje jugoslovenstvo je zasnovano na uviđanju da smo mi Južni Sloveni jedni drugima potrebni i da među nama postoje velike sličnosti koje pružaju mogućnosti za blisku saradnju




Aleksa Đilas, sociolog, sin najpoznatijeg disidenta Milovana Đilasa i Jugosloven


Aleksa Đilas, sociolog, sin najpoznatijeg disidenta Milovana Đilasa: 

- Da, smatram se i dalje Jugoslovenom. Današnji napadi na jugoslovenstvo uglavnom su rezultat nerazumevanja. Našim ljudima se čini da je to, s jedne strane, utopijska ideja, a s druge – da bi borba za nju štetila Srbima. Moje jugoslovenstvo je zasnovano na uviđanju da smo mi Južni Sloveni jedni drugima potrebni i da među nama postoje velike sličnosti koje pružaju mogućnosti za blisku saradnju. 




"Najznačajnije su veze Beograda i Zagreba. Kada se one razviju, ojačaju, povući će za sobom čitav prostor. Iako Jugoslavija jeste prošlost, jugoslovenstvo nije. Ko zna šta nosi budućnost? Izmirenje je velika reč, možda ga treba ostaviti za kraj? 

Više volim da govorim o obnavljanju starih i uspostavljanja novih veza. Ti procesi su realnost: od brojnih pevača i glumaca koji su popularni van svoje nacije, do najave o zajedničkom radu hrvatskih i srpskih lekara na transplantacijama, do trgovinskih veza koje se lako uspostavljaju ako ih ne ometaju interesne grupe i zaslepljeni šovinisti, do saradnje policije u borbi protiv kriminala. Najznačajnije su veze Beograda i Zagreba." 

1 коментар:

  1. Moje jugoslovenstvo je zasnovano na uviđanju da smo mi Južni Sloveni jedni drugima potrebni i da među nama postoje velike sličnosti koje pružaju mogućnosti za blisku saradnju

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.