PropellerAds

недеља, 28. август 2016.

TALENTI I OBOŽAVAOCI: MI SMO TITOVI, TITO JE NAŠ !

Kako su umetnici, pevači, pisci i zabavljači gradili kult ličnosti u kojem je Josip Broz Tito predstavljen na razne epske načine



● „Epski div!“
● „Tito ne može da umre!“
● „Meteor koji je ogrejao mapu čovečanstva!“
● Obožava Tita i u snu! Sanja ga, samo, mladog!
● Šljive i papagaji kao pokloni!
● „Đe si, diktaturo?!“
● On je poljubio Tita!
● „To majka više ne rađa!“
● „Kad govori, kao da zvezde padaju!“
● Kraljica Elizabeta II: „Ako je on bravar, onda ja nisam kraljica!“
● Od blata bi ga pravio!



DA GA MOJA PESMA RAZGOVORI!…

Dušan Duško Radović:
Želja devojčice
„Procvetalo u Titovoj bašti
belo, žuto i rumeno cveće.
Zapevala senica na grani
kraj Titova krova i prozora.
– Volela bih da sam i ja ptica,
da sam ptica ili ljubičica.
Kad se Tito od rada umori,
da ga moja pesma razgovori;
da ga moja topla ljubav sretne
kad pogleda na bokore cvetne.“
OSMEHOM JE MOGAO PLANINU DA POKRENE!…
O Titu, samo, velikim… pardon!… VELIKIM SLOVIMA!


Marijan Beneš:

Ne psuj mi Tita!
„NE PSUJ MI TITA NI NJEGOVO VRIJEME,
NE KRIVI NJEGA ZA DANAŠNJE PROBLEME,
ZA TEŽAK ŽIVOT, TAJ, NAJMANJE JE KRIV,
DRUGAČIJE BI BILO DA JE „STARI“ ŽIV!

NE PSUJ MI TITA NI NJEGOVO VRIJEME,
NE KRIVI NJEGA ŠTO JE PROKLIJALO SJEME
STARE MRŽNJE U SRCIMA NACIONALISTA,
SKRIVENE POD MASKOM DOMAĆIH FAŠISTA!

NE PSUJ MI TITA NI NJEGOVO VRIJEME,
NE KRIVI NJEGA ŠTO NE IZDRŽASMO BREME
KOJE JE SVE NACIJE SPAJALO U SRODSTVO
I SVI SMO SE KLELI U „BRATSTVO I JEDINSTVO“!

NE PSUJ MI TITA I NJEGOVO VRIJEME,
OSMIJEHOM JE I PLANINU MOGAO DA POKRENE,
NIKAD SE, BRATE, NEĆE ŽIVJET BOLJE.
KAD SPOMENEŠ TITA… SKINI KAPU DOLJE!“




Marijan Beneš:

Jesam, dva puta…

„- Sreli ste Tita?

– Jesam, dva puta. Tile je bio laf! Kad su me prvi put predstavili Titu, rekao mi je: “A, ti si onaj mali što onako opasno bije?” Ja sam mu rekao: “Niste ni vi, druže Tito, viši!”… Zagrcnuo se od smijeha… Mogu pisati što hoće, ali nitko nije jeo iz kante za smeće dok je Tito bio živ. Svi su imali plaću – i radnik, i rudar, i čistač ulica, i liječnik. Sad gospoda jedu iz kante za smeće – i u Zagrebu, i u Beogradu, i po Banjoj Luci!“

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.