PropellerAds

петак, 30. октобар 2015.

NAJDRAMATIČNIJI TRENUTAK U ŽIVOTU JOVANKE BROZ: Zanijemila kad je čula da je Tito umro

“Bila sam prisutna kada je došao Titov ordonans Kostić da joj kaže jednu užasnu stvar: da je Tito vagao četrdesetak kilograma. Kad je to rekao, ona je samo zanijemila”, piše Nada Budisavljević.



Kad su je obavijestili da je Tito umro, Jovanka Broz nije se mogla satima pomaknuti! Tako piše Jovankina sestra Nada Budisavljević u knjizi ‘Moja sestra Jovanka Broz’, čije najzanimljivije dijelove objavljuje beogradski Blic.
“Jovanka je bila sama u kući kada je doznala da je Tito umro. Ja sam bila u svom stanu. Prije nego što je na TV objavljena vijest o Titovoj smrti, kod Jovanke je došao Dušan Dragosavac (tadašnji član Centralnog komiteta SKJ) i hladno joj rekao: ‘Tito je umro'”, otkriva Nada Budisavljević u svojoj knjizi.

Dragosavac je nakon toga odmah otišao, a Nada Budisavljević, koja je radila kod bračnog para Broz i ostala bliska Jovanki sve do smrti, nakon što je čula vijest na televiziji pojurila je prema sestrinoj kući.
“Kad sam došla kod nje, zatekla sam je kao statuu. Potpuno nijemu! Samo smo se zagrlile i počele tako strašno da plačemo, jaučemo. A ona se do kraja nadala da će se on izvući, da će da preživi”, prisjeća se Nada Budisavljević.
Dok je bila kod Jovanke pojavio se Titov ađutant, kontra-admiral Zvonimir Kostić koji joj izjavio saučešće.
“Bila sam prisutna kada je došao Titov ordonans Kostić da joj kaže jednu užasnu stvar: da je Tito vagao četrdesetak kilograma. Kad je to rekao, ona je samo zanijemila”, piše Nada Budisavljević.

Ona opisuje i spletke oko Titove sahrane i natezanja hoće li Jovanki biti dopušteno da prisustvuje sahrani koja je tada okupila sve važne svjetske državnike.

Po onome što je napisala, tek na intervenciju Indire Gandi, predsjednice indijske vlade, i Sirimavo Bandaranaike, premijerke Šri Lanke, državni vrh tadašnje SFRJ je dopustio da Jovanka izađe iz potpune izolacije i bude na sahrani.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.