PropellerAds

среда, 21. октобар 2015.

JOVANKA BROZ: "Hapsio me Dolanc, nacistički agent!"

Tita i mene su stavili u kućni pritvor da bi mogli na miru da razbiju Jugoslaviju. Prislanjali su mu pištolj i tražili da se razvede od mene, kaže Jovanka Broz.

Titova udovica je prvi put javno progovorila o svom životu u prinudnoj izolaciji. Kap žuči koja je prelila čašu je nedavna provala u kojoj su joj, kako tvrdi, ukradeni dragocena kineska vaza, venčani poklon od Mao Cedunga, nakit i deo ličnih beležaka i prepiske s ljudima iz nekadašnjeg vrha Jugoslavije.
"Srećna sam što čujem da je pisanje „Novosti“ o izolaciji i patnji u kojoj živim od Titove smrti izazvalo velike i pozitivne reakcije. Sada će morati da razmisle ljudi koji me decenijama zastrašuju i koji su naredili nedavnu provalu u kuću u kojoj živim. Reč je o istoj grupi koja je i Tita i mene stavila u kućni pritvor, da bi mogli na miru da razbiju Jugoslaviju. Ipak, oni moraju da shvate da ničija nije gorela do zore", rekla je za „Novosti“ Jovanka Broz. 


"Velike sile su nekoliko godina pre Titove smrti već počele da mute oko razbijanja Jugoslavije, a ljudi koji su me stavili u izolaciju bili su prethodnica te prljave radnje. Reč je izvršiocima naredbi velikih sila, a te države i njihovi agenti ni danas ne žele da se objavi istina i zato me maltretiraju", odsečno kaže Jovanka Broz. 

Ona ni izdaleka ne podseća na mit o goropadnoj priprostoj Ličanki, koji se decenijama gaji u javnosti. Veoma je precizna u izražavanju, govori bez naglaska, a koristi rečnik koji je diplomatski. Osim kada pominje Staneta Dolanca i generala Nikolu Ljubičića, piše ovaj list.

"Oni su Titu pod vrat prislanjali pištolj i tražili da se razvede od mene, ali on nije pristao po cenu života. Bila sam smetnja, pre svega, Dolancu, a dobrim delom i Ljubičiću u nameri da preuzmu svu vlast u Jugoslaviji skrivajući se iza Tita. Govorili su: „Lako bismo mi sa Starim, ali s Jovankom ne možemo da izađemo na kraj.“ Dolanc je hteo da me se reši pošto-poto jer sam znala da je bio član Hitlerjugenda i da je radio za nemačku tajnu službu."

Nije se ustručavala da izgovori ove činjenice, pišu "Novosti".

Titova udovica navodi da je suštinski razlog najnovije provale u „privremeni smeštaj“, gde živi od 1977, aktuelna ostavinska rasprava oko Titove imovine.

"Isterali su me iz kuće u Užičkoj 15 i nisu dozvolili da prisustvujem popisu stvari posle Titove smrti, iako je to bilo moje pravo. Nisu dozvolili ni sudu da kaže na šta imam pravo i šta mi pripada. Ušle su neke samozvane grupe i jednostavno rekle: „Marš vani!“ Ali ja sam vizuelni tip, kad nešto fiksiram nikada ne zaboravljam. Čuvam u glavi spisak svih stvari koje su moja lična imovina i koju su mi oteli. Nakon 35 godina života s Titom valjda imam pravo i na nekakvo nasledstvo. Svi ostali su dobili nešto, a ja ni kvadratni metar na svoje ime", odsečno kaže najpoznatija udovica na Balkanu.

Ona tvrdi da je ostavinski postupak ponovo zapeo i da se ročišta ne održavaju „jer bi neko opet hteo da se sve stornira i da mi ništa ne daju“.

"Najavili su otvaranje sefa sa Titovom zaostavštinom. Pretpostavljam da je u njemu nešto od ušteđevine i Titove plate iz poslednjih godina, kad su nas razdvojili i stavili u izgnanstvo. Do smrti su ga šetali po Jugoslaviji, jer nisu znali šta će s njim. Uz nepotrošene plate u sefu su, verovatno, i pare koje je dobio od autorskih prava za knjige, a možda i neka dokumentacija. S obzirom na to da se poslednja provala desila pred otvaranje sefa, duboko sam uverena da me ponovo uznemiravaju upravo zbog toga. Politika se uvek mešala u naše sudove, pa pretpostavljam da je i sada tako".

Titova udovica naglašava da je ogorčena i da žali zbog provale i pritisaka, ne samo iz ličnih razloga.
"Ovoj zemlji, koja je ugrožena sa svih strana samo je još falila vest, koja je odjeknula celim svetom, da je Jovanka Broz opljačkana usled bela dana, u državnoj kući. To nisu uradili obični provalnici."

Jovanka Broz kao da i dalje strepi od nekadašnjih moćnika SFRJ, iako su pokojni. Veliki broj ljudi označava kao svoje progonitelje.

"Nalogodavci, mnogo njih, jesu pokojni, ali su ostali njihovi naslednici, ostale su produžene ruke, ostali su izvršioci koji su često gori od nalogodavaca. Ako su ovako radili sa mnom, šta li su tek radili s običnim ljudima", pita se Jovanka Broz.

Fila: Udba kaže da se ne šalimo glavom

Advokat Toma Fila je od Titove smrti do prošle godine bio pravni zastupnik Jovanke Broz i priznaje da je svašta preturio preko glave tokom tih godina.



"Bilo je pretnji, ucena i prisluškivanja. Jednom prilikom, predstavnik strane izdavačke kuće telefonom mi je dao ponudu od 1.000 maraka za svaku stranicu Jovankinih memoara. Čim sam spustio slušalicu pozvali su me iz Udbe i rekli da se ne šalimo glavom i da Jovanka ne sme da napiše nijedan red", kaže Fila.

Zahvaljujući njegovom uticaju kod predstavnika Makedonije u vladi SFRJ Jovanka je posle Titove smrti ukazom dobila prihod u visini plate predsednika Savezne skupštine.

"Slične dokumente donosile su i naredne vlade, ali to nije penzija. Glavni problem bilo je priznavanje da je Tito primao platu, jer je vladao mit da je volontirao. Istina je da je primao i platu i dečiji dodatak u vreme kad je unuk živeo kod njega", kaže Toma Fila.


"Jovanić imao dokumente"

Navode Titove udovice o Dolancu kao vođi zavere potvrđuje i ispovest generala Đoke Jovanića, šefa Kontraobaveštajne službe JNA, koju je zabeležio njegov prijatelj i biograf Milan Šarac.

"General Jovanić je imao dokumentaciju o tome da je Dolanc bio član Hitlerjugenda i jedne od tajnih službi Trećeg rajha. Dolanc je saznao za kompromitujuće papire i počeo da radi na rušenju Jovanića i njemu odanih generala, ali i uklanjanju Jovanke. Ona je dobijala sve te informacije od oficira koji su obožavali Tita. Dolanc je uspeo da kompromituje generala Jovanića i Jovanku, lansirajući laž o puču koji pripremaju s ličkim generalima."

5 коментара:

  1. ISTINA KAD TAD ISPLIVA NA POVRSINU .JOVANKA BROZ JE NAJVISE PROPATILA ZATO STO JE BILA HRABRA I PAMETNA I NIJE PRISTALA NA RAZBIJANJE >SFRJ>KOJE JE POCELO PRIJE TITOVE SMRTI NA NEKOLIKO GODINA ////

    ОдговориИзбриши
  2. Korisno je da se zna i ovo malo onog stanete nisam mogao vidjeti ni kada sam bio djete uvjek odvratan za ljubićica sam znao dosta

    ОдговориИзбриши
  3. Korisno je da se zna i ovo malo onog stanete nisam mogao vidjeti ni kada sam bio djete uvjek odvratan za ljubićica sam znao dosta

    ОдговориИзбриши
  4. Da ta gamad uz Tita nam je svima jebala mater ..i tu smo gde smo.Greska je sto Tito nije dok je bio mladji uradio nesto da se ne dogodi ovo rasturanje i lopovluk nad Yugoslsavijom !! Ali sada je kasno!! Unistena drzava i rasulo u svim bivsim republikama!! A lepo smo ziveli svi zajedno !!!

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.