PropellerAds

субота, 7. новембар 2015.

ISPOVEST POSLEDNJE ŽIVE PARTIZANKE: Opet bih jurišala da U IME TITA TUČEM ustaše, četnike i ljotićevce!

"– Bila sam rešena da ostanem u Sremu dok ne potučemo i poslednjeg Nemca, ustašu, ljotićevca, četnika,… Ali uzalud, brzo su me prebacili u Beograd. Odlučila sam da pobegnem i već februara 1945. godine krenula sam u Srem, na svoju ruku!"





Jedina živa žena sa Ordenom narodnog heroja, dobitnica medalje Vladimira Vladimiroviča Putina, kaže da joj je životna želja da vrati Titov spomenik u Titovo Užice


Danica Milosavljević prošla je skoro sve važnije bitke u Drugom svetskom ratu na prostoru SFRJ, a u SKOJ je ušla sa 16 godina 1941. godine.
Danas ova žena heroj je na pragu desete decenije života, ali i dalje nije odustala od borbe protiv fašizma, već diže glas za vraćanje Titovog spomenika u Užicu odakle je 1991. godine sklonjen u muzej.
– Dok danas Rusi odlikuju naše borce za sedam decenija pobede nad fašizmom, mi krijemo Titov spomenik – kaže za “Politiku” Danica.
Ona priča kako se oglušila o naredbu svojih drugova i partije i kako je pobegla iz Centralnog komiteta na Sremski front.
– Bila sam rešena da ostanem u Sremu dok ne potučemo i poslednjeg Nemca, ustašu, ljotićevca, četnika,… Ali uzalud, brzo su me prebacili u Beograd. Odlučila sam da pobegnem i već februara 1945. godine krenula sam u Srem, na svoju ruku – priča ova hrabra partizanka i dodaje da su je mnogi zbog ovog gesta nazivali dezerterom.
Najveći ratni podvig Dane Milosavljević bio je u leto 1944. godine kada je na Ibru sa samo jednim saborcem krenula na neprijateljski bunker, uništila ga i zarobila mitraljez.
Za narodnog heroja proglašena je 1953. godine.

2 коментара:

  1. Свака јој част, то бих и ја учинио да сам нјеном мјесту !

    ОдговориИзбриши
  2. E sad bas da bi zbog ruskog ordena zavrsila na golom otoku je malo napuhana teza. A da ce obican covjek to moc shvatit (kao i druge povjesne dogadjaje) nije bas moguce. Zapadna propaganda (kao i religija) zasniva se na ekstremima: dobar - zao. Zivot je pak pun sivih tonova.

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.