PropellerAds

четвртак, 26. новембар 2015.

SAŠA BROZ: Kada branim Tita, branim isključivo svog djeda, a ne Tita državnika i političara

Kada političar nema ljudima što ponuditi, slijedi prekopavanje po kostima partizana, a tu se nalaze i kosti mog djeda. Ugledni mi je novinar jednom rekao: "Kad tvog djeda stavimo na naslovnicu, prodaja se diže 200 posto"



Saša Broz izuzetno je ugodna sugovornica kada razgovaramo o njezinu najnovijem kazališnom poslu, ali i kada se sretnemo na nekoj od premijera jer pripada među kazalištarce koji se izuzetno raduju svakoj novoj dobroj predstavi, svakom novom sjajnom djelu nekog od kolega.
Saša Broz, redateljica, žena od teatra, a ipak se u zadnje vrijeme učestalo pojavljujete u javnosti uz politiku. Bavi li se politika vama ili vi njome?


– Prije svega sam redateljica. Dodala bih i majka. Međutim, ono što ide u paketu sa mnom, a nerijetko i korak ispred mene, jest moje prezime. Ono mi je dano rođenjem i od toga, čak i da želim, ne mogu pobjeći. Površni ljudi i oni koji su, kao i naše društvo, na jedan gotovo bolestan način inficirani politikom, uvijek će me gledati kroz prizmu tog prezimena. S vremenom sam se naučila zaštititi od te činjenice kao i od toga da se politika bavi mnome.


Kako će se prema vašem mišljenju razvijati pregovori o novoj vladi? Koga vidite na premijerskoj poziciji?
– Nadam se da će pregovori završiti što prije i da ćemo dobiti stabilnu vladu i premijera koji će našu zemlju učiniti boljim i sigurnijim mjestom. Voljela bih da se napokon počne ulagati u ono najvrednije što imamo, a to su naši ljudi. Dajmo dignitet malom čovjeku, radniku, jer od njega sve počinje i sve je na njegovim leđima. Svima nama želim mudro vodstvo vrela srca za domovinu, ali hladne glave za provođenje nužnih mjera za brži i efikasniji izlazak iz krize. Dakako, na ljestvici mojih želja nalazi se i povećanje proračunskih sredstava za kulturu.


Vrlo učinkovito i s puno (ubojitog) humora uvijek branite lik i djelo svog djeda Josipa Broza Tita. Kada će – i hoće li ikada – doći vrijeme kada će on za ljude koji nisu članovi vaše obitelji biti osoba iz povijesti ovih prostora, a ne osoba o kojoj se govori kada se obračunava s političkim, pa čak i svjetonazorskim neistomišljenicima?
– Moji statusi na društvenoj mreži ponajprije su u funkciji zabave onih koji me prate i mene same. Nerijetko se dogodi da se ponešto od tih objava nađe u medijima te dobije ozbiljniji okvir od onoga koji sam zamislila. Da sam poznavala svog drugog djeda Julijusa, koji je bio domobran, a ubili su ga četnici još 1943., branila bih ga istim žarom. Kada branim Tita, branim isključivo djeda, a ne državnika i političara. Na prostituiranje djedova lika i djela ne mogu utjecati. Kada političar ili stranka nemaju ljudima što pametno i konkretno ponuditi, slijedi prekopavanje po kostima partizana i ustaša, a u tom paketu nalazi se i moj djed. Pitala sam jednog našeg uglednog novinara kada misle prestati sa “stoljetnom sagom o Titu”, a on mi je odgovorio: “Nikada jer kad tvog djeda stavimo na naslovnicu, prodaja se diže 200 posto.”
Trenutačno ste ponovno u velikom poslu na HTV-u. Nakon sinkronizacije crtanih filmova, sada režirate sinkronizaciju serije za mlade. Što je najvažnije u tom poslu?
– Osim što režiram u teatru, dugi sam niz godina i vanjska suradnica na HRT-u. Trenutačno uz sinkronizaciju animiranih filmova radim i sinkronizaciju serije za mlade. Surađujem s mnogim sjajnim glumcima. Među ostalima, u mojoj su ekipi Filip Šovagović, Ranko Zidarić, Ivana Boban, Višnja Babić, Amanda Prenkaj... A u tom je poslu najvažnije uživati, ali biti brz i precizan. Glumci doslovno obožavaju raditi sinkronizaciju jer treniraju specifičnu vrstu koncentracije i vježbaju glas.
Vaša kći Sara ispunila je jednu od vaših ambicija, uvijek ste govorili kako vam je žao da nemate talent za likovnost, a sada ćete imati kćer likovnu umjetnicu. Je li vam ipak, negdje u dubini duše, žao da nije krenula vašim i očevim putem i završila u teatru? Možda u baletu?
– Sara je odmalena imala nevjerojatnu potrebu likovno se izražavati tako da je njezina odluka svima došla prirodno. Eto, već je na trećoj godini slikarstva na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu i ima svu moju podršku na svom umjetničkom putu. Ponosna sam na nju.

6 коментара:

  1. Divna osoba ,reditelj i dobra majka Titova vrijedna unuka Saša Broz.Želim vam sve najbolje u životu i Živjela!

    ОдговориИзбриши
  2. Kad cujem rec (ime) BROZ, neka toplina prodje kroz meine.

    ОдговориИзбриши
  3. MA NIŠTA NEMA BOLJE OD TOG VREMENA . IMALI SMO SVE . I NAJBOLJEG PREDSEDNIKA

    ОдговориИзбриши
  4. Dok nam je Tita bilo rekao nam je ti to ti to.Sada kada ga na zalost nema,neznamo sta raditi,vrtimo se ko ventilatori,da bih spasli svoju egzistenciju.Misleci e ovaj je bolji od onog predsednika.Ja vama kazem da se covek vise nikada nece roditi da je bar slican Titu.Za mene je on jedinstven,a njegova politika je uvek bila u redu,dok je mogao on da odlucuje.A kada su poceli drugi sve je propalo.Mrne niko nije prisiljavao da ga volim volela sam sve njegove reci,ideje i dela.sada kazem ne interesujeme ko ce doci na vlast jer ni jedan ne moze da zameni Tita.Ponosna sam i dok zivim bicu ponosna na Tita!

    ОдговориИзбриши
  5. Imao sam nakljepše djetinstvo i mladost, samo radi Tita. Bio je i ostao največi medju ovim sprdačinama od političara koji su ga pokušavali nasljedjivati. Ne znam ni za jednog državnika na svijetu kojem se je na pogreb došlo pokloniti toliko mnogo i toliko različitih državnika, predsjednika zemalja, političara,. . .To se do danas nije ponovilo kod nikoga i samo po sebi govori sve.

    ОдговориИзбриши
  6. Žalosna je istina, YU su razbili ostrašćeni, nesposobni, alavi i zadojeni mržnjom prema svakom i svemu što nije za njihov džep. Već 25 godina oni koji napadaju Tita ne mogu da rasprodaju šta je u njegovo vreme izgrađeno, a da nisu ništa osim korupcije i dugova napravili. Da narod ne bi shvatio svu veličinu prevare i svoje naivnosti i da ne bi upoređivao kako sada živi u odnosu na vreme Tita, razbijači i pljačkaši YU kopaju po prošlosti, raspiruju nacionalne i verske netrpeljivosti, rijalitišu i život naroda pretvaraju u rijaliti demagoga, politikanata, neodgovornih, nesposobnih i svakako alavih i ostrašćenih, a sujetnih i narcisoidnih da se zbog toga od srama svake noći i Sunce sakriva. Istorija će ih zapamtiti kao aktere najsramnijeg i naglupljeg perioda u životu i razvoju naroda na ovim prostorima, terminatorima sopstvene sreće i progresa.

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.