PropellerAds

петак, 20. новембар 2015.

JOSIP PEJAKOVIĆ: Kako da poslije Jugoslavije prihvatim ovaj jad i bedu?

Jedna od glumačkih legendi iz vremena SFRJ, Josip Pejaković govori o trenutnom stanju u kulturi naslednica SFRJ, ali i upoređuje današnje vrijeme sa vremenom dok je postojala zajednička država. 



Kako da prihvatim maćehu, jad i bedu koju nam nude u ovim državicama, rekao je Pejaković.
- To je zbog onoga što su učinili na ovim prostorima. Nemojte misliti da kritičkih tonova nema i na drugim prostorima. Sve više ih ima. Priča o korporativnom kapitalizmu i bankama pokazuje svoje pravo lice. Evo, vi u Srbiji zapomažete što vam Mađari stavljaju žicu na granicu, a oni je udaraju zato što su Ameri zagovnali na Istoku pa ti ljudi odande beže od američke tzv. demokratije, od njenog oblika ispoljavanja na vanameričkom prostoru. I moj lik u ovoj predstavi na svoj način govori o tome.


Slovite za čoveka koji se ne libi da kritički govori?
- Godinama me smatraju za kritizera američke politike na ovim prostorima jer stalno postavljam pitanja na koja ne dobijam odgovor, npr. zašto smo mi u Bosni i na Balkanu njihov nacionalni interes. Nikad mi niko nije odgovorio. Dakle, skoro su me na kraju jedne TV emisije pitali - dobro, a gde je izlaz? Rekao sam - na graničnim prelazima je izlaz iz Bosne i bosanskog pitanja.  

Vaše viđenje aktuelne situacije kod nas?
- U jednom intervjuu u Zagrebu nedavno  rekao sam da su me otac i djed učili da je Jugoslavija moja domovina. I ne znam kako sad da prihvatim maćehu i jad i bedu koji nam se nude u ovim državicama, prostačkim, nikakvim, s odurnim politikama, sa devastiranom kulturom sa bljutavim a otrovnim populizmom koji je ovladao na sve strane.
U ime naroda
-  Bavim se TV produkcijom u Bosni već deceniju. Radim dokumentarnu TV seriju „U ime naroda”. Idem po bespućima, razgovaram s običnim ljudima. U to sam uvukao sinove, suprugu. Skoro sam snimao jednog čoveka koji ima 50 koza i njima se predano bavi. Razgovarali smo o Dostojevskom, Čehovu, Džojsu, raznim stvarima koje literatura nudi. Nisam u životu sreo čoveka koji je više pročitao, i na kraju sam se bojao koja će on meni pitanja postavitim, hoću li umeti da odgovorim, kaže Pejaković.

8 коментара:

  1. josip je visoko inteligentan covjek, govori otvoreno, iskreno, istinito, slazemo se sve sto kaze, jer kaze istinu. Svaka cast Josipe.

    ОдговориИзбриши
  2. Kako vidim dragi Josipe i Vi ste bezzemljaš, baš kao i ja...

    ОдговориИзбриши
  3. Kako vidim dragi Josipe i Vi ste bezzemljaš, baš kao i ja...

    ОдговориИзбриши
  4. Najodvratnija nacija je ona koja više ili u potpunosti vjeruje ušima,a ne očima. Tako se desi da od drveta ne vide šumu,i da ne bi kao oni postao nemam više motiv Da bih bio protiv,nisam neukrotiv i ja priznajem poraz. Možda je najpametnija varijanta da za one koji to nisu ukucaju na google tekst pjesme TAMNA JE NOC sve će vam se samo reći,sve je propalo davno uz ono malo ponosna štonam je ostalo mi izumiremo slavno samo jedna rečenica iz pomenute pjesme onda zamislite kakav je samo jedan stih katastrofalan

    ОдговориИзбриши
  5. Najodvratnija nacija je ona koja više ili u potpunosti vjeruje ušima,a ne očima. Tako se desi da od drveta ne vide šumu,i da ne bi kao oni postao nemam više motiv Da bih bio protiv,nisam neukrotiv i ja priznajem poraz. Možda je najpametnija varijanta da za one koji to nisu ukucaju na google tekst pjesme TAMNA JE NOC sve će vam se samo reći,sve je propalo davno uz ono malo ponosna štonam je ostalo mi izumiremo slavno samo jedna rečenica iz pomenute pjesme onda zamislite kakav je samo jedan stih katastrofalan

    ОдговориИзбриши
  6. sve su nas zeznili , mislim da su sve pokrenuli popovi da se vrate u veleposjed i to uz pomoć bivši
    h gazda iz inostranstva

    ОдговориИзбриши
  7. Pa, pokrenite inicijativu kod vaše Vlade da se obnove veze sa državama bivše Jugoslavije. Mislim da bi tri do četiri države na to odmah pristale ako bi hrvatska to predložila ! Ne mora to biti federacija , za početak neka bude labava konfederacija ali je i to bolje od ovoga sada .

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.