PropellerAds

четвртак, 4. фебруар 2016.

OTAC I SIN VODOPIVEC - HEROJI I NAJBOLJI PILOTI NA SVETU

Vladimir Vodopivec, koji je spasao živote 74 putnika u Somaliji, sin je Vladimira koji je prizemljio oteti avion na liniji Tivat - Beograd 1959.


Otac i sin Vodopivec - dva Vladimira, dva odlična pilota, dva heroja. Stariji Vladimir 1959. godine uspešno je spustio oteti avion na liniji Tivat - Beograd, dok mu je putnik držao pištolj prislonjen na glavu.
Mlađi Vladimir proglašen je za junaka, nakon što je u utorak u Somaliji uspešno prizemljio putnički avion kome je eksplozija raznela deo trupa.

Snažan prasak odjeknuo je avionom, ali nije bilo panike u pilotskoj kabini. Kopilot i ja sproveli smo uobičajenu proceduru za vanredne situacije, stabilizovali avion i vratili se na aerodrom.
Sletanje je bilo uobičajeno. Da se ova eksplozija dogodila ne većoj visini, razorna snaga bila bi dodatno uvećana efektima dekompresije i oštećenja aviona možda bi bila i - fatalna.
Ovako je smirenim tonom prepričao svoje, reklo bi se sasvim "obično" iskustvo, pilot Vladimir Vodopivec (64) iz Beograda, koji je u uspešno spustio avion "erbas A321" somalijske kompanije "Dalo erlajns", u kome je odjeknula snažna eksplozija u blizini desnog krila na visini od 3.700 metara. Neverovatan letački podvig, kako su njegovo delo ocenili svi strani mediji, spasao je živote 74 putnika i šestoro članova posade.

“Najverovatnije je u pitanju bomba manje snage, smeštena u džepu sa zadnje strane jednog od sedišta u putničkom prostoru”, pojasnio je iskusni srpski pilot.
Desetine hiljada sati u vazduhu, višegodišnje radno iskustvo na različitim letelicama i žica u genima za pilotiranje - klasifikovali su Vodopiveca u klasu najboljih pilota na prostorima bivše Jugoslavije.
“Vladimir Vodopivec je dobro znano ime u svetu vazduhoplova na našim prostorima. On je iskusan pilot, koji je prošao obuku prema najvišim standardima. Teroristički napadi i reagovanje u vandrednim situacijama dobro su mu poznati, ali za brzu reakciju i odsustvo panike svakako je zaslužno njegovo iskustvo”, ocenjuju kolege avijatičari iz Udruženja pilota Srbije.
Letačku karijeru Vodopivec započeo je u JAT-u na kraćim linijama, jer ga kako tvrde članovi porodice, nisu naročito zanimali prekookeanski letovi. Šest godina je leteo i za "Montenegro erlajnz", da bi ga česti letovi u Africi, zgode i nezgode u vazduhu iznad ovog tla, već 2009. godine odveli u Somaliju. Na pomen njegovog imena, mnogi kratko odgovore - najbolji pilot, možda najbolji i na svetu!
“Javile su mi njegove kolege da je bilo komplikacija na letu i da je sve prošlo najbolje. Ja se sa njim nisam čula od tada, a ne želim da ga zovem jer ne želim da ga ometam ako je krenuo na let. On je skroman, ne voli da se hvali svojim delima. Još malo pa će u penziju, ovo mu je poslednja godina letenja pred penziju”, priča Nadežda Vodopivec (87), majka našeg pilota čije će ime otići u anale vazduhoplovstva.
Vodopivec je interesovanje za pilotiranje pokazao još kao mali, kada je sa svojim ocem, od koga je nasledio i ime i gen za upravljanje letelicama, svakodnevno odlazio na piste.
Njegovog oca, Vladimira Vodopiveca, koji je preminuo pre tri godine, kolege iz sveta civilnog i ratnog vazduhoplova i dan - danas oslovljavaju sa "pilot broj jedan".
Leteo je i preko okeana, radio za brojne svetske kompanije, ali je jedan događaj obeležio njegovu karijeru, bar što se tiče civilnog vazduhoplovstva. Naime, on je bio za upravljačem putničkog aviona, koji je 1959. bio otet prilikom leta na relaciji Tivat - Beograd. Avion je najpre bio preusmeren na Bari, ali ga je posle višečasovne drame na nebu i sa gotovo praznim rezervoarom, stariji Vladimir Vodopivec uspešno prizemljio.
Mlađi Vladimir Vodopivec trajno će se prizemljiti već sledeće godine, kada će se zvanično i penzionisati. Ima dvoje dece, sina koji se takođe zove Vladimir i ćerku Anju, 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.