PropellerAds

четвртак, 14. јануар 2016.

DA LI ZNATE KOJE SU JUGOSLOVENSKE ROBNE MARKE KOJE SU PREŽIVELE RASPAD SFRJ?

Za vreme Jugoslavije niz brendova ostvarilo je imidž i prepoznatljiv kvalitet koji im je pomogao da se održe na tržištu. Međutim, poljuljane "tranzicijom", pojedine kompanije naišle su na mnogo problema u daljem poslovanju...

Robne marke iz Jugoslavije koje su uspešno prebrodile tranziciju u kapitalistički sistem, između ostalih, su i „vegeta“ (Podravka), Tomos motocikli, „plazma“ keks (Bambi), „bekutan“ krema i Gorenje kućni aparati.

Za vreme Jugoslavije niz brendova ostvarilo je imidž i prepoznatljiv kvalitet koji im je pomogao da se održe na tržištu. Međutim, poljuljane "tranzicijom", pojedine kompanije naišle su na mnogo problema u daljem poslovanju, što ih je na kraju nagnalo da promene strategiju ili delatnost. 
List dalje navodi da se Podravkin proizvod „vegeta“ koja je na tržište plasirana krajem 50-tih godina prošlog veka, danas prodaje u 40 zemalja širom sveta.
Tomos motocikli su takođe opstali kao robna marka, ali se u tom pogonu trenutno isporučuje samo prema narudžbi, dok se nekada proizvodilo oko 100.000 motocikala godišnje. Ova kompanija iz Kopra pokušala je da povrati nekadašnji sjaj brendu preseljenjem proizvodnje u Tursku, ali bezuspešno.
Međutim, domaći brend „plazma“, fabrike Bambi iz Požarevca, 1970. proizvodio je oko 16 miliona kutija keksa, dok se danas broj kutija povećao na čak 70 miliona godišnje. Kompanija beleži godišnje stope rasta od 10 odsto ne samo u Srbiji, već i u Bosni i Hercegovini, kao i u još nekim zemljama, a ove godine, prema rečima direktora Bambija, u proizvodnju će biti uloženo oko 10 miliona evra.
Makedonska dečja krema „bekutan“ čija se receptura čuva kao najveća poslovna tajna, danas je izrasla u jedan od najvećih regionalnih brendova. Bekutan postoji već 36 godina, a procenjuje se da je prodato više od 45 miliona kutija krema. Bez obzira na jaku konkurenciju na tržištu kozmetike, potrošači su ostali lojalni ovom brendu.
I na kraju, kompanija Gorenje na početku je brojala 11 zaposlenih, da bi se tokom komunizma broj zaposlenih povećao na oko 1.000. Međutim, 90-ih godina poslovna strategija je izmenjena, kako bi kompanija ostala konkurentna na tržištu. Posle širenja na azijsko tržište, u planu je ekspanzija na druge kontinente.

Postoje još na desetine domaćih odličnih robnih marki koje su preživele golgotu raspada, ali koje nismo uspeli da navedemo zbog obima teksta, stoga se osećajte slobodnim da ih napišete u komentarima.

3 коментара:

  1. Postoje još na desetine domaćih odličnih robnih marki koje su preživele golgotu raspada, ali koje nismo uspeli da navedemo zbog obima teksta, stoga se osećajte slobodnim da ih napišete u komentarima.

    ОдговориИзбриши
  2. Cimos d.d., također iz Kopra :) Preživio perestrojku 2013-2015 i sada šturma naprijed dalje :)

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.